Автоматична коробка здається вічною, поки не починає поводитися дивно. Вона може прослизати, гальмувати при перемиканні або відмовлятися вмикати передачу. І все це – перші тривожні сигнали, які краще не ігнорувати, пише Jalopnik.
Якщо авто раптом перестає заходити в передачу або вибиває її, найчастіше винна низька кількість мастила в коробці. Воно з часом витікає через ущільнювачі. Без нього тиск падає, і коробка просто не може спрацювати. У нових авто причина буває в електроніці – блок керування не дає команду коробці вчасно.
Ще один тривожний знак – відчутна затримка під час перемикання або пропущена передача. Машина ніби задумується, перш ніж рушити далі. Таке трапляється, коли мастило забруднилося або втратило властивості. Іноді винен двигун – якщо електроніка фіксує збій, вона блокує перемикання на вищі передачі.
Якщо стрілка тахометра летить угору, а авто стоїть, наче буксує, коробка прослизає. Це означає, що всередині стираються фрикційні диски або виходить з ладу гідротрансформатор. У такому стані рух стає небезпечним – машина може раптово втратити прискорення під час обгону.
Помітили калюжу червоної або рожевої рідини під авто – перевірте коробку. Це майже завжди витік трансмісійного мастила. Чим старіше воно, тим темніший колір. Тривале ігнорування призводить до дорогого ремонту, адже мастило змащує й охолоджує усі механізми.
А ще – запах гару. Якщо від авто тхне спаленим, мастило перегрілося або потрапило на гарячі деталі. Такий «аромат» означає ризик загоряння.
Читайте також: Недорогого суперника Toyota RAV4 від Hyundai показали з новим дизайном
Коли коробка поводиться дивно, не сподівайтесь, що «саме пройде». Краще поїхати на сервіс, поки поломка не добила вузол повністю. Бо тоді рахунок за ремонт може перевищити 80 000 гривень.