Художня творчість є невід’ємною частиною всебічного розвитку дитини дошкільного віку. Вона охоплює не лише оволодіння техніками малювання, ліплення чи аплікації, а й глибинні процеси формування особистості.
Через творчість дитина вчиться пізнавати себе, свої емоції, бажання, настрій. Дошкільник здобуває навички взаємодіяти з оточуючими, співпрацювати у спільній творчій діяльності, вільно висловлювати думки та почуття, розв’язувати проблеми через уяву й творчий підхід. Художні засоби розвивають дрібну моторику, сенсорні навички, просторове і логічне мислення, що є фундаментом для подальшого навчання.
Фахівець (консультант) практичний психолог Інклюзивно-ресурсного центру Серпівська Олена Іванівна провела практичне заняття для вихователів та асистентів вихователів ЗДО «Зернятко» та «Казка» на тему: «Техніки активізації та корекції психічного розвитку особистості засобами художньої творчості».
Під час проведення заняття педагоги поглибили свої знання про роль художньої творчостi у психiчному розвитку дитини; ознайомилися з арттерапевтичними практиками «Зім’ятий папір», «Каракулі»; розвивали вміння використовувати художню творчість для емоційної підтримки та розвитку дітей з особливими освітніми потребами; отримали практичні інструменти для впровадження цих технік в освітній процес.
На особливу увагу заслуговує проведення чарівної терапевтичної техніки – створення мандали.
Мандалотерапія є однією з різновидів арттерапії, поєднуючи в собі елементи психотерапії, енерготерапії, що допомагає краще зрозуміти себе і проникнути в глибини своєї підсвідомості. “Все, що робить Сила світу, вона робить по колу.” – говорили наші предки. Саме там, в центрі, закладений потенціал нашої душі.
Вихователі, асистенти вихователів із задоволенням та творчістю створювали захисну мандалу для УКРАЇНИ, адже, Україна зараз – це не просто позначка на карті, а місце у серці кожного з нас.
Отже, художня творчість у дошкільному віці – це не тільки малювання чи аплікація. Це потужний інструмент розвитку всебічної особистості дитини, формування її емоційної стабільності, пізнавальних процесів, креативності.
Організація і проведення художньої творчості потребують системного підходу зі сторони педагога, який добре розуміє потреби дитини, а головне шляхи вирішення цих проблем.