Більшість водіїв переконані, що перевірити рівень моторної оливи – справа двох хвилин. Але як показує практика, саме в цих двох хвилинах часто криється помилка, яка поступово губить двигун.
Механік СТО з Києва Сергій К. у коментарі для видання «Твоя МАШИНА» каже, що найпоширеніша помилка – перевірка одразу після зупинки мотора.
«Мастило ще не встигло повернутися в піддон, тому показник на щупі буде хибним. І люди доливають зайве, створюючи тиск, який шкодить ущільнювачам», – пояснює він.
Правильний момент – через 10–15 хвилин після вимкнення двигуна. За цей час рідина стече, але залишається теплою. На деяких авто є спеціальні позначки Hot і Cold – вони підкажуть, коли зчитувати рівень.
Друга типова помилка – брудний щуп. Якщо не протерти його перед перевіркою, пил і частинки потрапляють назад у систему. Це дрібниці, які з часом перетворюються на шліфувальну пасту для циліндрів.
Третя проблема – неправильне положення автомобіля. Перевіряти потрібно лише на рівній поверхні. Якщо авто стоїть під нахилом або в салоні сидять пасажири, мастило розподіляється нерівномірно, і ви не побачите реального рівня.
Четверта помилка – байдужість. Багато хто перевіряє оливу раз на кілька місяців. Це небезпечно, особливо для старших моторів. Автослюсар із Харкова Андрій М. каже, що звичка заглядати під капот хоча б раз на тиждень рятує від дорогих ремонтів. «Якщо рівень падає, а під машиною сухо – значить, двигун починає спалювати мастило. І чим раніше це помітити, тим дешевше обійдеться ремонт», – додає він.
Читайте також: Довгоочікувану доступну модель Renault показали в деталях на нових фото
Перевірка оливи здається дрібною справою, але саме з неї починається довге життя двигуна. Чистий щуп, рівна поверхня і кілька хвилин терпіння – ось звичка, яку варто мати кожному, хто любить свій автомобіль.












