Компанія Ford та Renault Group сьогодні оголосили про початок великого стратегічного партнерства в Європі з метою скорочення витрат та протистояння наступу китайських конкурентів. Анонсовано два легкових електромобіля Ford на платформі Ampere (електромобільний підрозділ Renault Group), перший з них вийде на ринок у 2028 році. Також Ford та Renault досліджують можливості спільного випуску легких комерційних автомобілів (не обов’язково лише електричних).
За останні п’ять років компанія Ford сильно скоротила лінійку своїх «вуглеводневих» легкових моделей у Європі у розрахунку на зростання попиту на електромобілі. Цей розрахунок, як відомо, не виправдався – створені в рамках альянсу Ford та Volkswagen електричні кросовери Ford Explorer та Ford Capri продаються погано, частка Ford на європейському ринку, за даними Reuters, з 2019 року скоротилася майже вдвічі, а саме з 6,1% до 3,3%. Здавалося б, керівництво Ford мало зробити з цього очевидні висновки – європейцям потрібні нові доступні бензинові та дизельні «Фієсти» та «Фокуси», але ні, поки керівництво Ford бачить причини невдач у Європі в тому, що електричні Ford Explorer та Ford Capri коштують надто дорого, тому потрібно запропонувати європейцям доступніші «електрички».
Розробляти самостійно нові невеликі електромобілі для Європи компанія Ford не хоче. Анонсована в серпні цього року власна платформа для бюджетних електромобілів Ford Universal EV Platform, зважаючи на все, призначена головним чином для Америки і доволі великих машин, масштабувати її до В-класу не виходить, тому «Форду» знадобився в Європі новий партнер. Спроби розширити альянс з Volkswagen на нові сегменти ринку не спрацювали, а ось Renault Group змогла запропонувати прийнятні терміни та вартість запуску нових недорогих електромобілів на своїх платформах.
Ford випустить два електромобіля на платформі Ampere, їх виробництво буде налагоджено на півночі Франції в промисловому кластері Ampere ElectriCity, що об’єднує заводи в комунах Дуе, Мобіж та Рюїц. Перший електромобіль з’явиться на ринку в 2028 році, час виходу другої моделі поки не вказано навіть приблизно, але навряд чи вона буде представлена пізніше першої.
У пресрелізах Ford та Renault не зазначено, які саме електромобілі і на якій саме платформі Ampere компанія Ford планує робити в Європі, але європейські ЗМІ (наприклад, британський Autocar) в один голос стверджують, що йдеться про машини малого класу. Отже, в центрі початкового етапу співпраці, швидше за все, лежить платформа AmpR Small, на якій побудовані сучасні Renault Twingo, Renault 5 та Renault 4. Британські колеги вважають, що Ford Fiesta повернеться на ринок у вигляді технічного клону хетчбека Renault 5, а технічним клоном Renault 4 стане Puma. Сама компанія Ford підкреслює, що про бедж-інжиніринг не йдеться: нові електромобілі Ford матимуть власний дизайн і власні їздові навички.
Співпраця Ford та Renault у сегменті легких комерційних автомобілів (LCV) на європейському ринку поки що намальована як перспективна і не має конкретних обрисів. Сказано лише, що розглядається можливість випуску окремих технічно ідентичних моделей під брендами Ford та Renault. З урахуванням того, що і у Ford, і у Renault зараз доволі широка лінійка LCV-моделей у Європі, можна довго гадати, що саме вони робитимуть разом.
Читайте також: Найкращі кросовери та SUV 2025 року: список недорогих моделей
Додамо, що нещодавно стало відомо про те, що Ford також готує новий гібридний кросовер для Європи під ім’ям Bronco. Він вийде на ринок у 2027 році й вироблятиметься в Іспанії на власному заводі Ford.











