Під час вибору електромобіля покупці дедалі частіше звертають увагу не лише на дизайн, потужність чи запас ходу, а й на наявність однієї важливої опції — теплового насоса. Саме він може суттєво вплинути на комфорт водія взимку та економічність використання машини.
У холодний сезон обігрів салону електрокара стає справжнім викликом, адже електродвигун майже не виробляє тепла, а вся енергія для обігріву береться з акумулятора. Якщо автомобіль оснащений лише стандартним електричним обігрівачем PTC, запас ходу може скоротитися на 30–40%, пише портал mmr.net.ua.
Тепловий насос працює за принципом кондиціонера навпаки — він не створює тепло, а переносить його з навколишнього середовища в салон. У системі задіяні випарник, компресор, конденсатор та розширювальний клапан. Такий підхід дозволяє ефективніше використовувати енергію, зменшуючи витрати електрики.
За словами експертів, головна перевага теплового насоса полягає в енергоефективності: він здатен виробляти до 2–3 кВт-год тепла з лише 1 кВт-год електроенергії. У реальних умовах це дає змогу збільшити запас ходу електромобіля взимку на 10–20%, або на 30–50 кілометрів більше, ніж у авто без такої системи.
Читайте також: Новий страшний дорожній знак, схожий на радіаційну безпеку: що він означає
Крім того, сучасні теплові насоси використовуються не лише для обігріву салону, а й для підтримання оптимальної температури акумулятора. Це допомагає продовжити термін його служби, покращити продуктивність і навіть скоротити час заряджання.












