Відповідно до ст. 17, пп. 4 п. «а» ст. 27 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» управлінням фінансів та економіки проведено аналіз виконання фінансових планів підприємств комунальної власності за І півріччя 2025 року.
На 2025 рік фінансові плани підприємств затверджено рішенням міської ради від 05.12.2024 №1187-МР «Про затвердження фінансових планів підприємств, які належать до комунальної власності Охтирської міської територіальної громади, на 2025 рік». До комунальних підприємств Охтирської міської ради належать:
– комунальне підприємство шкільного харчування «Мрія» (КПШХ «Мрія»);
– комунальне підприємство «Благоустрій» (КП «Благоустрій»);
– комунальне підприємство «Бюро технічної інвентаризації та архітектурно-планувальних робіт» (КП «БТІ та АПР»);
– дочірнє підприємство «Міжрайонне бюро технічної інвентаризації» комунального підприємства «Бюро технічної інвентаризації та архітектурно – планувальних робіт» (ДП «МБТІ» КП «БТІ та АПР»);
– комунальне підприємство «Комунальний ринок» (КП «Комунальний ринок»);
– комунальне підприємств «Телерадіокомпанія «Охтирка» (КП «ТРК «Охтирка»);
– комунальне некомерційне підприємство «Охтирська міська стоматологічна поліклініка» (КНП «ОМСП»).
– комунальне некомерційне підприємство «Охтирська центральна районна лікарня» (КНП «ОЦРЛ»);
– комунальне некомерційне підприємство «Охтирський міський центр первинної медико-санітарної допомоги» (КНП «ОМЦПМСД»);
Проведено аналіз виконання доходів, витрат, фінансового результату до оподаткування та сплати частини чистого прибутку до планових показників та в порівнянні з даними за І півріччя 2024 року (додатки №1, 2, 3, 4).
Перевиконання планових показників доходу досягли (додаток 1):
- КП «Благоустрій» – на 1 452,3 тис. грн., або на 33,2% в наслідок:
– перевищення надходжень від реалізації робіт та послуг на суму 1 030,2 тис. грн. (надано більше послуг фізичним особам, стороннім та бюджетним організаціям);
– збільшення надходжень від послуг пасажирського перевезення на суму 422,1 тис. грн.
- ДП «МБТІ» КП «БТІ та АПР» – на 38,0 тис. грн., або на 8,5% за рахунок збільшення обсягу наданих послуг.
- КНП «ОМСП» – на 1 636,7 тис. грн., або на 26,3% внаслідок збільшення надходжень:
– від обсягу наданих послуг на суму 1 282,6 тис. грн., фактично було надано послуг на суму 4 277,8 тис.грн.;
– від Національної служби здоров’я України по пілотних проектах №66, 67 на безоплатне зубопротезування окремих категорій на суму 336,8 тис.грн., фактично надано 1 839,1 тис.грн. (збільшення кількості відвідувань та надання стоматологічних послуг);
– від ОТГ згідно Програми стоматологічної медичної допомоги в амбулаторних умовах на суму 207,3 тис.грн. фактично надано 694,5 тис.грн. (Комишанська – 477,1 тис.грн., Кириківська – 201,9 тис.грн. та Чернеччинська – 15,5 тис.грн.);
Поряд з цим отримано менше коштів з бюджету громади згідно міської Програми фінансової підтримки та розвитку КНП на суму 190,0 тис.грн., фактично надано 1 084,1 тис.грн. (у зв’язку з повторним оголошенням торгів, закупівлю медикаментів перенесено на ІІІ квартал)
- КНП «ОЦРЛ» – на 48 051,9 тис. грн., або 52,1% внаслідок:
– збільшення надходжень від Національної служби здоров’я України відповідно до Договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій в сумі 3 847,3 тис. грн., фактично надано 79 947,3 тис.грн. (укладено договір по 22 пакетах медичних послуг та стаціонарна допомога дорослим та дітям);
– збільшення надходжень від надання платних медичних послуг підприємствам від проходження медичних оглядів на суму 401,8 тис. грн.
– збільшення надходжень від орендної плати на суму 904,3 тис.грн., фактично отримано 1 662,3 тис.грн. (укладено 5 нових угод на оренду приміщень та індекс інфляції на який коригується розмір орендної плати);
– отримання коштів від Комишанської та Чернеччанської ОТГ на підтримку лікарні в сумі 1 927,0 тис. грн.;
– отримання доходу від централізованого постачання медикаментів закладів вищого рівня в сумі 1 124,5 тис. грн.;
– отримання благодійної допомоги в сумі 40 688,2 тис. грн.;
– нарахування банківських відсотків в сумі 1 095,3 тис. грн.
Поряд з цим отримано менше коштів з бюджету громади згідно міської Програми фінансової підтримки та розвитку КНП на суму 1 824,8 тис.грн., фактично надано 10 831,2 тис.грн. (внаслідок економії енергоносіїв). Також сплачено більше непрямих податків та інших вирахувань з доходу на суму 111,7 тис.грн. (ПДВ та земельний податок).
- КНП «ОМЦ ПМСД» – на 1 660,0 тис. грн., або на 9,1% внаслідок:
– отримання коштів за рахунок міського бюджету за Програмою підтримки окремих категорій населення у сфері охорони здоров’я в сумі 1 236,2 тис.грн. (технічні засоби для осіб з інвалідністю, лікувального харчування для пільгових категорій пацієнтів та дитяче харчування);
– отримання доходу від централізованого постачання медикаментів закладів вищого рівня в сумі 333,8 тис. грн. (медикаменти та імунобіологічні препарати);
– отримання благодійної та гуманітарної допомоги на суму 1 688,8 тис. грн.;
– розміщення коштів на депозитному рахунку в сумі 200,3 тис. грн.;
Поряд з цим отримано менше коштів:
– від Національної служби здоров’я України на суму 75,7 тис. грн., фактично надано 15 668,4 тис.грн. (Постановою КМУ від 24.12.2024 р. №1503 було затверджено в новій редакції Порядок реалізації ПМГ на 2025 рік, в якому до фактичної вартості медичних послуг застосовано коригувальний коефіцієнт вартості декларацій 0,8, який вплинув на суму надходжень);
– згідно міської Програми фінансової підтримки та розвитку КНП на суму 1 724,2 тис.грн., фактично надано 779,6 тис.грн. (на звітній період кошторисом було затверджено менше на 426,4 тис.грн., решта планується отримати підтримку закладу на наступні звітні періоди).
Недоотримання планового доходу виникло по (додаток 1):
- КПШХ «Мрія» – на 2 172,6 тис. грн., або на 24,9% внаслідок зменшення надходжень:
– від реалізації продукції (товарів , робіт, послуг) на суму 1 900,8 тис. грн. (запровадження дистанційної форми навчання у закладах загальної середньої освіти);
– зменшення надходжень на реалізацію цільової Програми функціонування комунального підприємства на суму 271,9 тис.грн., фактично надано 778,1 тис.грн. (розрахунки з постачальниками за отриману сировину, продукти харчування та енергоносії).
- КП «БТІ та АПР» – на 7,4 тис. грн., або на 0,7% внаслідок зменшення обсягу наданих послуг.
- КП «Комунальний ринок» – на 22,0 тис. грн., або на 25,3% внаслідок:
– зменшення надходжень від кількості зайнятих торгових місць на ринку за які отримується орендна плата на суму 14,4 тис грн.
– зменшення надходжень згідно міської Програми функціонування комунального підприємства на суму 7,6 тис.грн., фактично надано 37,9 тис.грн. (відкореговано витрати на оплату праці організатору сезонної ярмарки; до цільового фонду місцевого бюджету за участь у сезонному ярмарку перераховано коштів в сумі 74,8 тис.грн.)
- КП «ТРК Охтирка» – на 5,7 тис. грн., або на 1,9% внаслідок зменшення надходжень згідно цільової Програми підтримки комунального підприємства на суму 10,2 тис.грн. (відсутність потреби оновлення матеріально-технічної бази у І півріччі);
Поряд з цим збільшення замовлень від бюджетних організацій на суму 4,5 тис.грн.
Витрати збільшено в порівнянні з планом (додаток 2):
- КП «Благоустрій» – на 1 265,6 тис. грн., або на 29,0% в наслідок збільшення витрат на:
– закупівлю матеріалів та придбання палива на суму 717,5 тис. грн. (послуг надано більше ніж було заплановано);
– залучення послуг сторонніх організацій на суму 541,1 тис. грн. (поточний ремонт світлофорів, збільшення вартості послуг).
- КП «БТІ та АПР» – на 5,1 тис. грн., або на 0,5% внаслідок збільшення витрат на:
– оплату праці та нарахувань на заробітну плату на суму 91,8 тис.грн. (підприємство працює на відрядній оплаті праці від обсягу наданих послуг);
Поряд з цим використано менше коштів на інші витрати на суму 45,0 тис.грн. та витрати на комунальні послуги в сумі 41,7 тис.грн.
- ДП «МБТІ» КП «БТІ та АПР» – на 43,7 тис. грн., або на 10,0% внаслідок збільшення витрат на оплату праці та нарахувань на заробітну плату на суму 88,0 тис.грн. (підприємство працює на відрядній оплаті праці від обсягу наданих послуг);
Поряд з цим використано менше коштів на інші витрати на суму 24,7 тис.грн. та витрати на комунальні послуги в сумі 19,6 тис.грн.
- КП «ТРК Охтирка» – на 68,1 тис. грн., або на 22,5% внаслідок збільшення витрат на оплату праці та нарахувань на заробітну плату на суму 67,9 тис.грн. (підвищення посадових окладів директора та журналістів підприємства) та інші поточні витрати на суму 0,2 тис.грн.
- КНП «ОМСП» – на 1 556,5 тис. грн., або на 24,8% внаслідок збільшення витрат на:
– оплату праці та нарахувань на заробітну плату на суму 1 271,8 тис.грн. (збільшено лікарське навантаження);
– предмети, матеріали, обладнання та інвентар на суму 257,8 тис.грн. (використання господарського приладдя з залишків 2024 року);
– оплату послуг (крім комунальних) на суму 81,3 тис.грн. (оплата послуг HELS24, ренгенкабінету, обслуговування комп’ютерної техніки, телекомунікаційні послуги та інтернет);
Поряд з цим витрачено менше коштів на оплату комунальних послуг та енергоносіїв на суму 54,3 тис.грн.
- КНП «ОЦРЛ» – на 13 501,2 тис. грн., або 14,6% внаслідок збільшення витрат на:
– оплату праці та нарахувань на заробітну плату на суму 3 301,1 тис.грн. (збільшення кількості працівників загальнолікарняного та загальногосподарського персоналу в порівнянні з планом на 14 осіб);
– медикаменти та перев’язувальні матеріали на суму 9 021,2 тис.грн. (збільшення цін на витратні матеріали та витрачання лікарських засобів отриманих безкоштовно у вигляді благодійної допомоги);
– продукти харчування на суму 790,5 тис.грн. (збільшення цін на продукти харчування та надання покращеного харчування пільговим категоріям громадян);
– оплату комунальних послуг в сумі 358,2 тис.грн. (теплопостачання);
– оплату за навчання та відрядження працівників лікарні в сумі 30,2 тис.грн.
- КНП «ОМЦ ПМСД» – на 998,8 тис. грн., або 5,5% внаслідок збільшення витрат на:
– оплату праці та нарахувань на заробітну плату на суму 433,4 тис.грн. (відповідно до постанови від 12.01.2022 р. №2 зі змінами);
– списання лікувального харчування та технічних засобів в сумі 381,0 тис.грн. (Програма підтримки окремих категорій населення ОМТГ у сфері охорони здоров’я) ;
– списання медикаментів та імунобіологічних препаратів за рахунок централізованого постачання на суму 453,0 тис.грн.;
– використання благодійної та гуманітарної допомоги на суму 1 569,2 тис.грн.;
Поряд з цим витрачено менше коштів на:
– оплата енергоносіїв та оплата послуг (крім комунальних) на суму 1 428,2 тис.грн. (електроенергія, послуги ТВК, ремонт приміщення планується в ІІІ кварталі);
– закупівлю лікарських засобів, предметів та матеріалів на суму 353,3 тис.грн.;
– видатки на відрядження на суму 56,3 тис.грн.
Фінансовий результат комунальних підприємств (додаток 3):
За результатами І півріччя 2025 року прибуток отримали 2 підприємства:
- КП «Благоустрій» – 191,2 тис. грн., передбачалось – 4,5 тис. грн.;
- ДП «МБТІ» КП «БТІ та АПР» – 0,3 тис. грн., передбачалось 6,0 тис.грн.;
Збиток мають:
- КПШХ «Мрія» – 167,6 тис. грн.;
- КП «БТІ та АПР» – 0,8 тис. грн.;
- КП «Комунальний ринок» – 0,6 тис. грн.,
- КП «ТРК «Охтирка» – 68,8 тис.грн.
Обсяги чистого прибутку, за вирахуванням податку на прибуток, наведено в додатку 4.
Загальний результат фінансово-господарської діяльності підприємств комунальної власності характеризує динаміка нерозподіленого прибутку (непокритих збитків) протягом звітного періоду.
| Найменування підприємства | На 01.01.2025 | На 01.07.2025 | Результат діяльності |
| КПШХ “Мрія” | -538,7 | -706,3 | погіршення |
| КП “Благоустрій” | 384,2 | 509,6 | покращення |
| КП “БТІ та АПР” | -29,5 | -30,3 | погіршення |
| ДП “МБТІ” КП “БТІ та АПР” | -88,2 | -88,0 | покращення |
| КП «Комунальний ринок» | 22,8 | 22,2 | погіршення |
| КП “ТРК “Охтирка” | 49,3 | -19,5 | погіршення |
Основні показники підприємств комунальної власності за І півріччя 2025 року
| Найменування підприємства | Фонд оплати праці, тис. грн. | Середньооблікова чисельність працюючих | Середня заробітна плата, грн. | Заборгованість по виплаті заробітної плати згідно даних балансу | |||
| на 01.01.2025, тис. грн. | на 01.07.2025, тис. грн. | ||||||
| на 01.01.2025 | на 01.07.2025 | ||||||
| КПШХ «Мрія» | 1 889,5 | 24 | 30 | 10 497,4 | 0,0 | 0,0 | |
| КП «Благоустрій» | 2 812,7 | 43 | 42 | 11 719,5 | 172,8 | 178,1 | |
| КП «БТІ та АПР» | 717,4 | 6 | 6 | 19 927,8 | 17,0 | 49,0 | |
| ДП «МБТІ» КП «БТІ та АПР» | 363,8 | 5 | 5 | 12 127,0 | 15,3 | 28,0 | |
| КП «Комунальний ринок» | 50,5 | 1 | 1 | 8 411,6 | 1,3 | 7,6 | |
| КП «ТРК «Охтирка» | 245,9 | 2,75 | 3 | 13 662,0 | 0,0 | 14,8 | |
| КНП «ОМСП» | 5 445,7 | 45 | 45 | 20 169,0 | 0,0 | 611,1 | |
| КНП «ОЦРЛ» | 55 907,6 | 605 | 616 | 15 126,5 | 0,0 | 0,0 | |
| КНП «ОМЦ ПМСД» | 12 007,7 | 102 | 99 | 20 215,0 | 0,0 | 0,0 | |
Управлінням фінансів та економіки проведено аналіз ефективності управління підприємствами за ступенем виконання фінансового плану, можливі рівні оцінки: високий рівень (оцінка «>1»), середній (оцінка=0), незадовільний (оцінка «<0»).
Оцінку високий рівень за виконанням фінансового плану отримали КП «Благоустрій».
Середній рівень мають КНП «ОМСП», КНП «ОЦРЛ» та КНП «ОМЦ ПМСД».
Незадовільні оцінки мають підприємства КПШХ «Мрія», КП «БТІ та АПР», ДП «МБТІ» КП «БТІ та АПР», КП «Комунальний ринок» та КП «ТРК «Охтирка». Основні причини недовиконання плану та збитковий фінансовий результат підприємства.
Аналіз показників діяльності комунальних підприємств та виконання фінансових планів знаходиться на контролі в управлінні фінансів та економіки Охтирської міської ради.»












