Новини Охтирка

Про виконання бюджету Охтирської міської територіальної громади за січень-травень 2025 року

І.  Загальна характеристика виконання бюджету

Дохідна частина бюджету Охтирської міської територіальної громади (далі – бюджет громади) на 2025 рік затверджена з урахуванням внесених змін в сумі 503 970,3 тис.гривень, в т.ч.: загальний фонд – 498 652,7 тис.гривень, спеціальний фонд – 5 317,6 тис.гривень. 

Плановий обсяг  доходів  загального фонду збільшений на суму 154,5 тис.гривень  (без врахування міжбюджетних трансфертів) за рахунок перевиконання обсягу власних доходів за січень поточного року.

Фактично за  січень – травень 2025 року зараховано коштів на суму  228 368,8 тис.гривень, в т.ч.: по загальному фонду – 214 325,9  тис.гривень (43,0% виконання річного плану) та по спеціальному фонду – 14 042,9 тис.гривень (в 2,6 рази більше річного плану).

Видаткова частина бюджету громади на 2025 рік затверджена в сумі        560 242,0 тис.гривень, в т.ч. загальний фонд – 477 630,2 тис.гривень, спеціальний фонд – 82 611,8 тис.гривень.

Плановий обсяг  видатків загального фонду збільшений за рахунок вільного залишку, що утворився станом на 01.01.2025 року, на суму 39 332,6 тис.гривень, з яких на підтримку сил безпеки та оборони направлено 19 300,0 тис.гривень, на будівництво, ремонт, облаштування захисних споруд цивільного захисту – 5 834,2 тис.гривень, ремонт пошкоджених внаслідок збройної агресії об’єктів соціально-культурної сфери та житлового призначення – 3 688,0 тис.гривень, на соціальний захист та соціальне забезпечення – 4 170,0 тис.гривень, заходи із запобігання та ліквідаціх надзвичайних ситуацій – 1 500,0 тис.гривень.

Виконання бюджету по видатках за січень – травень становить 201 085,7 тис.гривень (35,9% річних призначень), з них: по загальному фонду – 169 141,8 тис.гривень (35,4% річних призначень), по спеціальному фонду – 31 943,9 тис.гривень (38,7% річних призначень).

 

IІ. Виконання дохідної частини

Надходження до бюджету громади в сумі 228 368,8 тис.гривень складаються з:

 доходів без урахування трансфертів (власні доходи)  в сумі  166 482,5 тис.гривень (загальний фонд – 154 016,4 тис.гривень, спеціальний – 12 466,1 тис.гривень);

– офіційних трансфертів в сумі 61 886,3 тис.гривень, які зараховано до загального фонду на суму  60 309,5 тис.гривень,  до спеціального фонду –  1 576,8 тис.гривень.

Власні доходи загального фонду (без урахування міжбюджетних трансфертів) отримано на суму  154 016,4 тис.гривень, план звітного періоду виконано на 98,3%, недоотримано до плану 2 656,4 тис.гривень.  До спеціального фонду зараховано доходів  14 042,9 тис.гривень, або 2,6 рази більше річного плану.

Серед власних доходів загального фонду найбільшим джерелом наповнення є податок на доходи фізичних осіб, питома вага у власних доходах загального фонду становить 62,6%, зараховано зазначеного податку на суму     96 469,4 тис.гривень, що становить 104,1% до плану звітного періоду. Річний план виконано на 42,2%.

В порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження податку на доходи фізичних осіб збільшились на 21 017,2 тис.гривень, або на 27,9%. Збільшення виникло по:

– ПДФО з найманих працівників – на 20 400,5 тис.гривень, або на 27,7%.

– ПДФО з інших доходів, ніж заробітна плата – на 257,7 тис.гривень, або на 32,3%.

– ПДФО за результатами річного декларування – на 360,8 тис.гривень, або на 34,5%.

Зменшення виникло по:

– ПДФО у вигляді мінімального податкового зобов’язання – на 1,8 тис.гривень, або на 38,6%.

Акцизний податок (питома вага у власних доходах загального фонду – 11,4%) зараховано в сумі 17 500,8 тис.гривень, що становить 95,5%  виконання плану звітного періоду. Річний план виконано на 36,3%. В порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 5 017,4 тис.гривень, або  на 40,2%.

Акцизний податок з пального ККДБ 14021900-14031900 зараховано на суму 8 152,9 тис.гривень, що  менше плану звітного періоду на 1 447,2 тис.гривень, або на 15,1%. В порівнянні з минулорічним періодом надходження збільшилися на 46,4%. Річний план виконано на 31,4%.

Акцизний податок з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів ККДБ 14040100-14040200 зараховано на суму 9 348,0 тис.гривень, план звітного періоду  виконано на 107,2%. Річний план виконано на 41,9%. В порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшилися  на 2 433,7 тис.гривень, або на 35,2%.

Плата за землю  (питома вага в доходах загального фонду –6,7%),

отримано на суму 10 271,4 тис.гривень, 118,3% виконання плану звітного періоду, річний план виконано на 49,0%. В порівнянні з минулорічним періодом надходження плати за землю збільшилися на 2 289,4 тис.гривень, або на 28,7%.

Єдиний податок – другий за обсягом надходжень платіж, питома вага у власних доходах загального фонду становить 15,0%, зараховано на суму          23 131,1 тис.гривень, або 90,2% плану звітного періоду. Річний план виконано на 40,9%. В порівнянні минулорічним періодом надходження збільшились на 364,9 тис.гривень, або на 1,6%.

Юридичні особи сплатили  єдиний податок на суму 3 077,0 тис.гривень, план  звітного періоду виконано на 114,4%, річний план  – на 51,1%. В порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 553,2 тис.гривень, або на 21,9%.

Фізичні особи сплатили  19 943,2 тис.гривень, що  менше плану звітного періоду на 2 956,8 тис.гривень, або на 12,9%, річний план – на 39,7%. В порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження зменшилися на 210,5 тис.гривень, або на 1,0%.

Єдиний податок  з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків, зараховано на суму 111,0 тис.гривень, план звітного періоду  перевиконано в 2,2 рази. Річний план виконано на 35,5%. В порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшилися  на 22,2 тис.гривень, або на 25,1%.

Плата за надання  адміністративних послуг  зараховано на суму 2 320,6 тис.гривен, що  менше плану звітного періоду на 227,2 тис.гривень, або на 8,9%, та менше в порівнянні з минулорічним періодом на 17,3%. Річний план виконано на 34,2%.

Надходження від орендної плати за користування майном комунальної власності зараховано на суму 369,5 тис.гривень, що  менше плану звітного періоду на 4 505,5 тис.гривень, або на 92,4%, в порівнянні з минулорічним періодом  менше на 324,4 тис.гривень, або на 46,7%.

Інші надходження загального фонду зараховано в сумі 561,6 тис.гривень, в т.ч.: плата за користування місцем розташування тимчасових споруд – 83,6 тис.гривень, надходження від КНП «Охтирська ЦРЛ» відшкодування збитків, встановлених в ході ревізії аудиторами Управління Північно-Східного офісу Держаудитслужби Сумської області – 27,5 тис.гривень, повернення бюджетними установами фінансування минулих років – 330,9 тис.гривень, відшкодування винними вартості лікування в КНП «Охтирська ЦРЛ» потерпілих від злочину – 8,1 тис.гривень, кошти за шкоду, що заподіяна  внаслідок використання земельних ділянок без правовстановлюючих документів – 111,5 тис.гривень.  План звітного періоду виконано на 75,9%, річний план – на 17,5%.

Офіційні трансферти (дотація та субвенції з державного, обласного бюджетів та місцевого бюджету іншої територіальної громади) надійшли до загального фонду на суму 60 309,5 тис.гривень, з них:

  • базова дотація  – на  суму 2 334,0 тис.гривень;

– додаткова дотація з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення повноважень органів місцевого самоврядування на деокупованих, тимчасово окупованих та інших територіях України, що зазнали негативного впливу у зв`язку з повномасштабною збройною агресією – 13 386,5 тис.гривень;

– освітня субвенція з державного бюджету – на суму 39 044,3 тис.грн.;

– субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами – на суму 163,5 тис.гривень.;

-субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти ` «Нова українська школа»`- на суму 501,5 тис.гривень;

– субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення доплат педагогічним працівникам закладів загальної середньої освіти –  3 652,5 тис.гривень;

– субвенція з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції – на суму 865,9 тис.гривень;

– інші субвенції з місцевого бюджету (обласного бюджету та місцевого бюджету іншої територіальної громади) – 220,0 тис.гривень;

– субвенція  з місцевого бюджету на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров`я за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 11,1 тис.гривень;

– субвенція  з місцевого бюджету на забезпечення діяльності фахівців із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб та окремі заходи з підтримки осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – на суму 130,2  тис.гривень.

 

Доходи спеціального фонду (без урахування міжбюджетних трансфертів) за січень-травень поточного року становлять 12466,0тис.гривень, в т.ч.:

– екологічний податок – 121,8 тис.гривень, план звітного періоду виконано на 145,7%, річний план – на 71,7%. В порівнянні з відповідним періодом минулого року більше на 19,1 тис.гривень, або на 18,6%;

– грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності – 1,1 тис.гривень, в бюджеті громади зазначені надходження не планувалися, в минулому році не надходили;

– власні надходження бюджетних установ – 11 730,0 тис.гривень, річний план перевиконано в 3,5 рази, в порівнянні з минулорічним періодом більше на 2907,8 тис.гривень, або на 33,0%;

– надходження до цільового фонду Охтирської міської ради – 75,0 тис.гривень, з них: плата за тимчасове користування місцем розташування об’єктів зовнішньої реклами  – 24,0 тис.гривень та кошти пайової участі  суб’єктів господарювання та фізичних осіб на благоустрій визначених місць ярмаркової торгiвлi Охтирської міської територіальної громади – 51,0 тис.гривень. План звітного періоду виконано на 87,5%, річний план – на 31,6%. В порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження зменшились на 11,6 тис.гривень, або на 13,4%.

До спеціального фонду надійшла субвенція з державного бюджету на покращення якості гарячого харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти на суму 576,8 тис.гривень та інша субвенція з місцевого бюджету іншої територіальної громади  – 1000,0 тис.гривень.

 

ІII. Виконання видаткової частини 

Виконання бюджету по видатках за січень – травень становить 201 085,7 тис.гривень (35,9% річних призначень), з них, по загальному фонду – 169 141,8 тис.гривень (35,4% річних призначень), по спеціальному фонду – 31 943,9 тис.гривень (38,7% річних призначень).

Найбільшу частку у видатках загального фонду бюджету Охтирської міської територіальної громади займають видатки на соціально-культурну сферу, з них видатки на освіту – 47,4%, на охорону здоров’я – 7,6%, на соціальний захист населення – 6,3%, культуру – 2,3%, фізичну культуру – 2,0%.

У структурі видаткової частини загального фонду бюджету за економічними категоріями найбільшу питому вагу (56,9% річних призначень) займають видатки на оплату праці з нарахуваннями працівникам бюджетних установ. Передбачено асигнування на рік – 271 551,7 тис.гривень, виконання за січень – травень поточного року становить 104 212,7 тис.гривень, або  38,4% річного плану асигнувань.

Медикаменти та перев’язувальні матеріали затверджено на рік в сумі 1 023,9 тис.гривень, використано 745,7 тис.гривень (72,8% річних призначень).

Видатки на продукти харчування затверджені в сумі 10 547,4 тис.гривень. Виконання за звітний період  склало 3 180,0 тис.гривень.

По оплаті комунальних послуг та енергоносіїв на поточний рік затверджено видатки в сумі 44 837,4 тис.гривень, виконання становить 19 168,6 тис.гривень, або 42,8% до річних призначень.

Видатки бюджету розвитку (спеціального фонду бюджету) при плані на рік 72 725,4 тис.гривень виконані на суму 17 026,6 тис.гривень, з яких направлено на підтримку сил безпеки і оборони – 12 087,6 тис.гривень, проведення експертиз проектної документації на капітальний ремонт харчоблоків і їдалень загальноосвітніх навчальних закладів – 106,8 тис.гривень, виготовлення ПКД на капітальний ремонт вхідної групи з облаштуванням її для доступності маломобільних груп населення Ліцею № 3 – 98,6 тис.гривень, придбання комп’ютерного та технічного обладнання для проведення НМТ – 1 309,5 тис.гривень, придбання електроплити ЗДО “Росинка” 53,6 тис.гривень, придбання нерухомого майна (незавершене будівництво) Ліцеєм № 1  – 80,0 тис.гривень, співфінансуваня проєкту “Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту в ЗОШ № 2” – 1 488,5 тис.гривень, розроблення проєктної документації «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту (протирадіаційного укриття) на території КНП ОМР “Охтирська центральна районна лікарня» та ЗДО (ясла-садок) «Веселка» – 924,0 тис.гривень, розробка ПКД по об’єкту «Реконструкція з улаштуванням в одному із приміщень входу до підвалу будівлі ЗДО (ясла-садок) «Калинка» – 34,8 тис.гривень, придбання стоматологічної установки (субвенція з бюджету Комишанської СТГ) – 148,2 тис.гривень, співфінансування робіт по коригуванню КПД та виготовлення будівельних робіт по об’єкту «Капітальний ремонт багатоквартирного п’ятиповерхового житлового будинку на 60 квартир за адресою  вул. Київська, 103 – 195,0 тис.гривень, поповнення статутного фонду КП “Благоустрій”  – 500,0 тис.гривень.

Кредиторська заборгованість по виплаті заробітної плати працівникам бюджетних установ громади станом на 01.06.2025 року, термін виплати якої не настав, склала 15 968,4 тис.гривень.

Прострочена кредиторська заборгованість станом на 01.06.2025 року за спожиті комунальні послуги та енергоносії по загальному фонду бюджету  громади  відсутня.

 

Інше в категорії

Завантажити ще Завантаження...No more posts.