Чи може повний привід бути небезпечним, чому бреше спідометр, чи правда, що в електромобілі також потрібно міняти антифриз? На запитання читачів «АвтоСвіту» відповідає начальник департаменту сервісу «УКРАВТО ГРУП» Олександр Чаленко.
Помітив, що спідометр на моєму автомобілі трохи бреше, якщо порівнювати його з даними GPS, тобто він показує вищу швидкість, ніж є насправді. Це якась проблема з моїм спідометром чи так навмисно зроблено?
Завищені цифри на спідометрі – не помилка, а поширена практика серед автовиробників, де перетинаються маркетинг, економія та закони психології.
Автомобільні спідометри десятиліттями показують швидкість вищу за реальну. Одна з ключових причин – психологічний вплив. Великі цифри створюють у водія відчуття потужності та значного запасу ходу, викликаючи потрібну автовиробнику емоцію. Крім того, виробники економлять на уніфікації: одна і та ж панель приладів може використовуватися для різних версій однієї моделі – від базової до спортивної. Це позбавляє необхідності розробляти окремі компоненти кожної з них.
Існує й ергономічний аспект. Інженери прагнуть до того, щоб при типовій швидкості руху (80-120 км/год) стрілка знаходилася в центральному, найбільш зручному для сприйняття секторі шкали.
Навмисна похибка в 5-7 км/год у бік завищення також служить «буфером безпеки», знижуючи ризик штрафу при незначному перевищенні та дисциплінуючи водія.
Чи є ситуації, коли (взимку, наприклад) повний привід небезпечніший, ніж передній або задній?
Такі ситуації можуть виникнути, але різні типи повного приводу мають свої особливості. Якщо це Part-time з переднім мостом, що жорстко підключається, то в деяких випадках в поворотах він може дати дуже сильну недостатню поворотність. А для сучасних систем повного приводу з електронним управлінням складно знайти ситуацію, де б вона нашкодила.
Кажуть, що в електромобілі теж потрібно замінювати «антифриз», як і в машині з ДВЗ. Чи це правда?
Замість звичної системи охолодження в електромобілях зазвичай використовується система терморегуляції, що працює «в обидві сторони» – як для охолодження, так і для нагрівання тягової батареї та підтримання в ній робочої температури.

Для охолодження, звичайно, є й радіатор. Охолоджувальна рідина, що використовується в системі, дійсно вимагає періодичної заміни.
З похолоданням виникла проблема – почали пітніти вікна в салоні. Як позбутися цього явища?
З першими холодами запітнілі вікна в машині перетворюють поїздку на стрес. Все це – конденсат, що утворився від зустрічі теплого повітря салону з крижаним склом. Вологу ми приносимо на одязі та взутті, а погіршується проблема засміченим салонним фільтром і включеним режимом рециркуляції.
Якщо скло вже запотіло, увімкніть обігрів скла та кондиціонер на максимальне обдування. Кондиціонер, навіть узимку, ефективно сушить повітря. Хоча в більшості автомобілів він не ввімкнеться при температурі нижче -5°C. Потім перемкніть кліматичну систему на відбір повітря з вулиці й ненадовго відкрийте вікна. Цей спосіб швидко вирівняє клімат у салоні та очистить скло.
Для довготривалого розв’язання проблеми слідкуйте за чистотою скла зсередини (навіть тонкий шар пилу та жиру притягує вологу), вчасно замінюйте салонний фільтр і не залишайте в машині мокрі речі. Використовуйте спеціальні спреї, залиште в салоні вологопоглинач – підійдуть спеціальні пакети з силікагелем. Ці прості звички допоможуть зустрічати холодний день з ідеально прозорими склом.
Варіатори використовуються в автомобілях вже багато років. Проте досі існує думка, що серед усіх коробок він найменш довговічний. Чи це так?
Варіатора у сучасних автомобілях затребуваний через те, що має порівняні з механічними та автоматичними коробками габарити й при цьому він дешевший за гідромеханічний «автомат».

Варіатор відрізняється від «автомата» плавністю роботи, а його ресурс можна порівняти з показниками гідромеханічних коробок. У його конструкції є мінімум рухомих елементів, тому майже немає виражених шумів і вібрацій.
Проте слід враховувати, що варіатор потребує ретельного обслуговування. Наприклад, у такій коробці потрібно частіше міняти оливу.
Читайте також: Знаменитий бюджетний кросовер Skoda показали з іншим дизайном
Останнім часом виробники помітно удосконалили якість варіаторів. Якщо ресурс такої коробки в старих моделях рідко перевищував 150-200 тисяч км, нові при правильному обслуговуванні можуть прослужити понад 300 тис. км.










