Внутрішній тиск у шинах залишається одним із найважливіших, але часто недооцінених параметрів, що впливають на безпеку руху та знос гуми. Навіть невелике відхилення від норми здатне спричинити нерівномірний знос протектора або підвищити ризик розриву шини.
Фахівці наголошують, що недостатній тиск різко збільшує навантаження на каркас шини та сприяє її перегріву. Це призводить до руйнування внутрішньої структури та може закінчитися розшаруванням або раптовим виходом шини з ладу. На пошкоджених дорогах ризики зростають: м’яка шина легше пробивається у вибоїнах, пише портал mmr.net.ua.
Перекачування шин також небезпечне. Хоча воно може трохи зменшити витрати пального, пляма контакту стає меншою, погіршується керованість, а протектор стирається переважно в центрі. Надмірна жорсткість підвищує ризик розриву при наїзді на перешкоду на високій швидкості.
Спад тиску може статися природно або через мікропошкодження, негерметичний вентиль чи корозію обода. Виробники завжди вказують рекомендовані значення для шин — ці дані розміщені на табличці в дверному отворі водія або на кришці люка бензобака.
Читайте також: Кого з водіїв в Україні змусять знову здавати на права: в МВС дали роз’яснення
Експерти радять перевіряти тиск щонайменше раз на два тижні, а також перед тривалими поїздками або після різкої зміни температури, адже під час похолодання тиск знижується. При повному завантаженні авто тиск потрібно збільшувати: для легковиків у середньому на 0,2–0,3 бара, а для великих кросоверів та позашляховиків — інколи до 1 бара. Точні значення визначає виробник.












