Зимовий ранок, мінусова температура, а під колесами – тонкий шар льоду. Саме в такі моменти навіть найдосвідченіший водій може опинитися у складній ситуації. Ожеледь не вибачає різких рухів і помилок. Та навіть у таких умовах можна зупинити машину без паніки, якщо діяти з холодною головою, попереджає «Твоя МАШИНА».
Механік сервісу Олександр Коваль пояснює:
«Проблема більшості водіїв у тому, що вони гальмують так само, як на сухій дорозі. На льоду це – прямий шлях у кювет».
За його словами, найкраще гальмувати двигуном. Поступово знижуючи передачу, авто сповільнюється без різких ривків. У власників автоматів це теж можливо – потрібно перейти в ручний режим і працювати селектором.
Не менш важливо стежити за гумою. Старі або літні шини взимку – як ковзани. Експерти радять перевіряти глибину протектора: якщо він менше 4 мм, шина не тримає дорогу належним чином. А тиск у колесах має бути відповідним до рекомендацій виробника, адже навіть невелике відхилення впливає на зчеплення.
Інструктор з водіння Андрій Гнатюк радить уникати різких маневрів.
«Якщо бачите попереду слизьку ділянку – відпустіть газ, не гальмуйте різко. Дайте машині пройти цей відрізок за інерцією», – пояснює він.
Кожен рух має бути передбачуваним і плавним, навіть поворот керма.
Читайте також: Новий бюджетник Nissan 2026 року здивував ціною (ФОТО)
Ще одна хитрість – користуватися сніговими валиками вздовж узбіччя. Нерівна поверхня поліпшує зчеплення шин із дорогою, хоч і ненабагато. А от відключати систему ABS категорично не можна. Вона допомагає втримати авто на траєкторії, коли колеса ковзають.












