Лайфхаки

Банкомат гроші списав, але не видав: інструкція, як повернути їх назад

Трапляється, що під час зняття грошей у банкоматі, той їх не видає. Це може статися з різних причин, але від цього не легше – ситуація завжди викликає стрес. Утім, панікувати чи плакати не варто, адже в більшості випадків кошти можна повернути. Розповідаємо покроково, що робити, якщо банкомат не видав гроші, але списав їх з рахунку.

Що робити, якщо гроші списали, а банкомат не видав – алгоритм ваших дій

Що станеться, якщо банкомат не видасть гроші? Він може списати їх з рахунку, але може і не списати. В останньому випадку краще скористатися іншим банкоматом, але якщо кошти “пішли” з рахунку, але в руки до вас не потрапили, то це не слід залишати просто так.

Причини, через які банкомат може не видати запитувану суму з картки, але при цьому їх буде списано з рахунку, можуть бути різні, наприклад:

  • збій у роботі самого банкомату – як будь-яка техніка, банкомат теж може “зависнути” в процесі операції через перегрівання, перебої з мережею (що цілком імовірно під час відключень світла) або програмну помилку;
  • відсутність купюр – якщо в банкоматі закінчилися купюри потрібного номіналу, то він може не видати суму, але при цьому списати її;
  • проблема зі з’єднанням – коли втрачається зв’язок із банком, то банкомат не може завершити операцію, і кошти “зависають”.

Якою б не була причина, потрібно зробити все можливе, щоб повернути на рахунок свої гроші. Ось якими мають бути ваші дії:

  • для початку перевірте баланс картки – переконайтеся, що вони “пішли” з рахунку, а не “зависли”, це можна зробити в застосунку або уточнити на гарячій лінії банку, в якому у вас рахунок;
  • почекайте протягом 10-15 хвилин і ще раз перевірте рахунок за карткою – іноді гроші повертаються автоматично, оскільки банкомат сам “відкочує” операцію;
  • збережіть чек, якщо банкомат видав його – це буде ваш головний доказ, що операція була невдалою і гроші вам не видали;
  • якщо чека немає, запам’ятайте час, місце і суму, яку запитували в банкомату, запишіть адресу, за якою він розташований;
  • потім зателефонуйте на гарячу лінію свого банку (того, де у вас картка), щоб зафіксувати випадок;
  • крім цього, радять також зателефонувати на гарячу лінію банку, у банкоматі якого ви проводили операцію – на кожному пристрої є телефон клієнтської підтримки.

У разі потреби потрібно зайти у відділення свого банку і написати офіційну заяву на повернення грошей.

Якщо гроші ви знімали в банкоматі іншого банку, то ваш банк ініціює розслідування і запросить дані у власника банкомату. У цьому випадку рішення можна чекати протягом 30 днів, а при операціях через міжнародні платіжні системи (Visa, Mastercard) повернення може тривати до 45 днів. Якщо ж це був банкомат вашого банку, то проблему вирішують набагато швидше – протягом 1-2 робочих днів.

Вкрай рідко буває, що банк відмовляє в поверненні грошей – затягує процес, посилається на відсутність підтвердження. У цьому випадку подавайте офіційну заяву на повернення коштів з реєстрацією вхідного номера, за необхідності можна також звернутися до Національного банку України зі скаргою. Не можете вирішити питання – залучайте юриста, але, як показує практика, зазвичай гроші повертаються практично завжди без суду.

Раніше ми також розповідали, як продовжити термін картки в Приват 24 або відділенні банку.

Інше в категорії

Завантажити ще Завантаження...No more posts.