І. Загальна характеристика виконання бюджету
Дохідна частина бюджету Охтирської міської територіальної громади (далі – бюджет громади) на 2025 рік затверджена з урахуванням внесених змін в сумі 564 445,2 тис.гривень, в тому числі: загальний фонд – 556 581,6 тис.гривень, спеціальний фонд – 7 863,6 тис.гривень.
Плановий обсяг доходів загального фонду збільшений на суму 524,0 тис.гривень (без врахування міжбюджетних трансфертів) за рахунок перевиконання обсягу власних доходів за січень на суму 154,4 тис.гривень, за червень на суму 369,6 тис.гривень поточного року.
Фактично за січень – липень 2025 року зараховано коштів на суму суму 348 804,6 тис.гривень, в тому числі до загального фонду – 327 526,7 тис.гривень, (58,8% виконання річного плану) та до спеціального фонду – 21 277,9 тис.гривень (2,7 рази більше річного плану).
IІ. Виконання дохідної частини
Надходження до бюджету громади в сумі 348 804,6 тис.гривень складаються з:
1) доходів без урахування трансфертів (власні доходи) в сумі 244 236,0 тис.гривень, з них:
– до загального фонду – 226 580,4 тис.гривень, план звітного періоду виконано на 101,9%, перевиконано на 4 329,7 тис.гривень,
– до спеціального фонду – 17 655,6 тис.гривень, план звітного періоду перевиконано в 6,6 рази.
Питома вага власних доходів в обсязі надходжень до бюджету громади становлять 70,0%;
2) офіційних трансфертів в сумі 104 568,6 тис.гривень, які зараховано до загального фонду на суму 100 946,4 тис.гривень, до спеціального фонду – 3 622,2 тис.гривень. Питома вага офіційних трансфертів – 30,0%.
Серед власних доходів загального фонду найбільшим джерелом наповнення є податок на доходи фізичних осіб, питома вага у власних доходах загального фонду становить 63,3%, зараховано зазначеного податку на суму 143 386,6 тис.гривень, що становить 107,6% до плану звітного періоду, план звітного періоду перевиконано на 10 171,2 тис.гривень. Річний план виконано на 62,6%.
В порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження податку на доходи фізичних осіб збільшились на 31 334,9 тис.гривень, або на 28,0%. Збільшення виникло по:
– ПДФО з найманих працівників – на 29 937,4 тис.гривень, або на 27,6%;
– ПДФО з інших доходів, ніж заробітна плата – на 620,9 тис.гривень, або на 41,4%;
– ПДФО за результатами річного декларування – на 780,3 тис.гривень, або на 41,2%.
Зменшення виникло по ПДФО у вигляді мінімального податкового зобов’язання – на 3,7 тис.гривень, або на 56,7%.
Акцизний податок (питома вага у власних доходах загального фонду – 11,5%) зараховано в сумі 26 121,8 тис.гривень, менше плану звітного періоду на 141,9 тис.гривень, або на 0,5%, з них:
– акцизний податок з пального по ККДБ 14021900-14031900 зараховано на суму 12 184,2 тис.гривень, що менше плану звітного періоду на 1 755,8 тис.гривень, або на 12,6%. В порівнянні з минулорічним періодом надходження збільшилися на 4039,2 тис.гривень або на 49,6%. Річний план виконано на 47,0%;
– акцизний податок з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів по ККДБ 14040100-14040200 зараховано на суму 13937,6 тис.гривень, що більше плану звітного періоду на 1613,9 тис.гривень, або на 13,1%. В порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшилися на 3 372,8 тис.гривень, або на 31,9%. Річний план виконано на 62,5%.
Плата за землю (питома вага в доходах загального фонду – 69,5%),
отримано на суму 14 574,8 тис.гривень, план звітного періоду виконано на 118,7%. В порівнянні з минулорічним періодом надходження плати за землю збільшилися на 4 182,8 тис.гривень, або на 40,3%. Річний план виконано на 69,5%.
Єдиний податок – другий за обсягом надходжень платіж, питома вага у власних доходах загального фонду становить 14,0%, зараховано на суму 31 611,7 тис.гривень, або 93,0% плану звітного періоду. В порівнянні минулорічним періодом надходження збільшились на 735,5 тис.гривень, або на 2,4%. Річний план виконано на 55,9%.
Юридичні особи сплатили єдиний податок на суму 4 153,1 тис.гривень, план звітного періоду виконано на 116,0 %. В порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 714,3 тис.гривень, або на 20,8%. Річний план виконано на 68,9%.
Фізичні особи сплатили 27 329,0 тис.гривень, що менше плану звітного періоду на 2971,0 тис.гривень, або на 9,8%. Кошти зараховано на рівні надходжень січень – липень 2024 року. Річний план виконано на 54,4%.
Єдиний податок з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків, зараховано на суму 129,6 тис.гривень, план звітного періоду виконано на 113,5%. В порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшилися на 21,2 тис.гривень, або на 19,6%. Річний план виконано на 41,4%.
Плата за надання адміністративних послуг (ККДБ 22010000) зараховано на суму 3454,9 тис.гривень, що менше плану звітного періоду на 207,4 тис.гривень, або на 5,7%, та менше в порівнянні з минулорічним періодом на 15,3%. Річний план виконано на 51,0%.
Надходження від орендної плати за користування майном комунальної власності зараховано на суму 760,2 тис.гривень, що менше плану звітного періоду на 5089,8 тис.гривень, або на 87,0%. В порівнянні з минулорічним періодом менше на 13,6 тис.гривень, або на 1,8%.
Інші надходження (ККДБ 24060300) загального фонду зараховано в сумі 496,9 тис.гривень, в тому числі: плата за користування місцем розташування тимчасових споруд – 112,3 тис.гривень, надходження від КНП «Охтирська ЦРЛ» відшкодування збитків, встановлених в ході ревізії аудиторами Управління Північно-Східного офісу Держаудитслужби Сумської області – 38,5 тис.гривень, повернення бюджетними установами фінансування минулих років – 330,9 тис.гривень, відшкодування винними вартості лікування в КНП «Охтирська ЦРЛ» потерпілих від злочину – 15,2 тис.гривень,
Кошти за шкоду, що заподіяна внаслідок використання земельних ділянок без правовстановлюючих документів (ККДБ 24062200) зараховано в сумі 146,7 тис.гривень, менше плану звітного періоду на 983,3 тис.гривень, або на 87,0%. Річний план виконано на 6,4%.
Офіційні трансферти загального фонду (дотація та субвенції з державного, обласного бюджетів та місцевого бюджету іншої територіальної громади) надійшли на суму 100 946,4 тис.гривень, з них:
- базова дотація – на суму 3 267,6 тис.гривень (100% плану звітного періоду);
– додаткова дотація з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення повноважень органів місцевого самоврядування на деокупованих, тимчасово окупованих та інших територіях України, що зазнали негативного впливу у зв`язку з повномасштабною збройною агресією – 13 580,6 тис.гривень (100% плану звітного періоду);
– субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів освіти, зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв, ліцеїв із посиленою військово-фізичною підготовкою – на суму 5 992,0 тис.гривень (100% плану звітного періоду);
– освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам – на суму 61 316,5 тис.гривень (100% плану звітного періоду);
– субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами – на суму 196,2 тис.гривень (100% плану звітного періоду);
– субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти ` «Нова українська школа» – на суму 1 504,5 тис.гривень (100% плану звітного періоду);
– субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення доплат педагогічним працівникам закладів загальної середньої освіти – 4 383,2 тис.гривень (100% плану звітного періоду);
– субвенція з місцевого бюджету на реалізацію публічного інвестиційного проекту із виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для сімей осіб, визначених пунктами 2-5 частини першої статті 10-1 Закону України `Про статус ветеранів, гарантії їх соціального захисту» – 3 480,7 тис.гривень;
– субвенція з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції – на суму 1 359,8 тис.гривень (100% плану звітного періоду);
– інші субвенції з місцевого бюджету (обласного бюджету та місцевого бюджету іншої територіальної громади) – 274,9 тис.гривень, менше плану звітного період у на 161,7 тис.гривень, або на 37,0%;
– субвенція з місцевого бюджету на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров`я за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 18,6 тис.гривень;
– субвенція з місцевого бюджету на реалізацію публічного інвестиційного проекту на облаштування безпечних умов у закладах, що надають загальну середню освіту (облаштування укриттів) – 5 382,7 тис.гривень, менше плану звітного періоду на 16 987,1 тис.гривень, або на 75,9%;
– субвенція з місцевого бюджету на забезпечення діяльності фахівців із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб та окремі заходи з підтримки осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – на суму 189,1 тис. гривень (100% плану звітного періоду).
Власні доходи спеціального фонду за січень-липень поточного року становлять 17 655,7 тис.гривень, в тому числі:
– екологічний податок – 129,7 тис.гривень, план звітного періоду виконано на 149,7%, в порівнянні з відповідним періодом минулого року більше на 21,2 тис.гривень, або на 22,6%. Річний план виконано на 76,3%.
– грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності – 5,1 тис.гривень, в бюджеті громади зазначені надходження не планувалися, в минулому році не надходили;
– власні надходження бюджетних установ – 16 839,9 тис.гривень, в порівнянні з минулорічним періодом менше на 2148,0 тис.гривень, або на 11,3%;
– кошти від продажу землі – 538,2 тис.гривень, план звітного періоду більше на 37,7 тис.гривень, або на 7,5%. Річний план виконано на 107,5%;
– надходження до цільового фонду Охтирської міської ради – 142,8 тис.гривень, з них: плата за тимчасове користування місцем розташування об’єктів зовнішньої реклами – 37,9 тис.гривень; кошти пайової участі суб’єктів господарювання та фізичних осіб на благоустрій визначених місць ярмаркової торгiвлi Охтирської міської територіальної громади – 96,9 тис.гривень; внески від фізичної особи на утримання об’єктів благоустрою – 8,0 тис.гривень. План звітного періоду виконано на 108,2%. В порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження зменшились на 0,3 тис.гривень, або на 0,2%. Річний план виконано на 60,1%.
Офіційні трансферти спеціального фонду (субвенції з державного, обласного бюджетів та місцевого бюджету іншої територіальної громади) надійшли на суму 3 622,2 тис.гривень, з них:
– освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам – на суму 1 676,2 тис.гривень (100% плану звітного періоду);
- субвенція з державного бюджету на покращення якості гарячого харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти на суму 576,8 тис.гривень (100% плану звітного періоду);
- субвенція з місцевого бюджету за рахунок залишку коштів освітньої
субвенції, що утворився на початок бюджетного періоду – 369,2 тис.гривень (100% плану звітного періоду);
- інша субвенція з місцевого бюджету іншої територіальної громади – 1000,0 тис.гривень (100% плану звітного періоду).
ІIІ. Виконання видаткової частини
Видаткова частина бюджету громади на 2025 рік затверджена в сумі 620 716,9 тис.гривень, в тому числі загальний фонд – 510 726,2 тис.гривень, спеціальний фонд – 109 990,7 тис.гривень.
Виконання бюджету по видатках за січень – липень становить 300 172,0 тис.гривень (35,9% річних призначень), з них, по загальному фонду – 256 488,4 тис.гривень (50,2% річних призначень), по спеціальному фонду – 43 683,6 тис.гривень (39,7% річних призначень).
Найбільшу частку у видатках загального фонду бюджету Охтирської міської територіальної громади займають видатки на соціально-культурну сферу, з них видатки на освіту – 50,6%, на охорону здоров’я – 7,2%, на соціальний захист населення – 6,0%, культуру – 2,2%, фізичну культуру – 1,9%.
У структурі видаткової частини загального фонду бюджету за економічними категоріями найбільшу питому вагу (59,5% річних призначень) займають видатки на оплату праці з нарахуваннями працівникам бюджетних установ. Передбачено асигнування на рік – 303 743,6 тис.гривень, виконання за січень – липень поточного року становить 167 720,7 тис.гривень, або 55,2% річного плану асигнувань.
Медикаменти та перев’язувальні матеріали затверджено на рік в сумі 1 003,8 тис.гривень, використано 745,7 тис.гривень (74,3% річних призначень).
Видатки на продукти харчування затверджені в сумі 9 989,9 тис.гривень. Виконання за звітний період склало 3 990,1 тис.гривень, або 39,9% до річних призначень.
По оплаті комунальних послуг та енергоносіїв на поточний рік затверджено видатки в сумі 41 806,6 тис.гривень, виконання становить 20 512,5 тис.гривень, або 49,1% до річних призначень.
Видатки бюджету розвитку (спеціального фонду бюджету) при плані на рік 97 558,4 тис.гривень виконані на суму 22 244,7 тис.гривень, з яких направлено на підтримку сил безпеки і оборони – 12 087,6 тис.гривень, проведення експертиз проектної документації на капітальний ремонт харчоблоків і їдалень загальноосвітніх навчальних закладів – 106,8 тис.гривень, виготовлення ПКД на капітальний ремонт вхідної групи з облаштуванням її для доступності маломобільних груп населення Ліцею № 3 – 98,6 тис.гривень, придбання комп’ютерного та технічного обладнання для проведення НМТ – 1 428,1 тис.гривень, на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» – 250,4 тис.гривень (в тому числі співфінансування проекту – 25,0 тис. гривень), придбання електроплити ЗДО “Росинка” 53,6 тис.гривень, придбання нерухомого майна (незавершене будівництво) Ліцеєм № 1 – 80,0 тис.гривень, реалізація проекту “Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту в ЗОШ № 2” – 5031,5 тис.гривень, (в тому числі співфінансування проекту – 2 167,7 тис. гривень), капітальний ремонт пошкодженої частини будівлі Ліцею № 3 зі створенням проектної документації та проведенням будівельної експертизи (субвенція з бюджету Кременчуцької МТГ ) – 440,0 тис. гривень, розроблення проєктної документації «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту (протирадіаційного укриття) на території КНП ОМР “Охтирська центральна районна лікарня» та ЗДО (ясла-садок) «Веселка» – 924,0 тис.гривень, розробка ПКД по об’єкту «Реконструкція з улаштуванням в одному із приміщень входу до підвалу будівлі ЗДО (ясла-садок) «Калинка» – 34,8 тис. гривень, придбання стоматологічної установки (субвенція з бюджету Комишанської СТГ) – 148,2 тис. гривень, співфінансування робіт по коригуванню КПД та виговлення будівельних робіт по об’єкту «Капітальний ремонт багатоквартирного п’ятиповерхового житлового будинку на 60 квартир за адресою вул.Київська, 103 – 195,0 тис.гривень, авторський нагляд з проведення будівельних робіт по об’єкту “Капітальний ремонт багатоквартирного будинку вул. Київська, 100, м. Охтирка, (коригування) – 18,6 тис. гривень, поповнення статутного фонду КП “Благоустрій” – 500,0 тис.гривень, капітальний ремонт КНП «Охтирський міський центр первинної медико-санітарної допомоги» за адресою вул. Сумська, 55 – 847,5 тис. гривень.
Кредиторська заборгованість по виплаті заробітної плати працівникам бюджетних установ громади станом на 01.08.2025 року, термін виплати якої не настав, склала 8 719,5 тис.гривень.
Прострочена кредиторська заборгованість станом на 01.08.2025 року за спожиті комунальні послуги та енергоносії по загальному фонду бюджету громади відсутня.