Частка автомобілів китайського виробництва на українському ринку сягнула історичного максимуму у 27% у липні 2025 року. Це зафіксувала консалтингова компанія AUTO-Consulting, зазначивши стрімке зростання з початку року.
На початку 2025 року китайські автомобілі займали лише 16% українського ринку, а за сім місяців показник збільшився майже вдвічі. Такого швидкого зростання не демонстрував раніше жоден автовиробник на вітчизняному ринку, пише портал mmr.net.ua.
До категорії автомобілів китайського походження належать не тільки місцеві бренди BYD, Zeekr, Xiaomi, але й Mercedes-Benz, Audi, Volvo та інші марки, що виготовляються на підприємствах у Китаї.
За даними AUTO-Consulting, у липні 37% всіх нових Audi на українському ринку надійшли з Китаю, користуючись пільгами на електромобілі. На початку року цей показник становив 29%.
Mercedes-Benz також демонструє зростання китайського імпорту. У липні 11,5% реалізованих в Україні автомобілів цієї марки було виготовлено в Китаї проти майже 6% у січні. За пів року частка “сірих” дилерів подвоїлася.
BMW краще захищає офіційні канали збуту, але навіть у цього виробника 7% автомобілів на українському ринку прибуло з Китаю. На початку року показник становив лише 0,6%.
Найбільш показовою є ситуація з електромобілями. За сім місяців 91,7% усіх реалізованих в Україні електрокарів були виготовлені в Китаї. У липні цей показник досяг 95,4%.
Аналітики AUTO-Consulting встановили, що зростання відбувається за рахунок збільшення постачань автомобілів відомих брендів “сірими” дилерами з Китаю. Ці постачальники використовують українські пільги на електромобілі для ввезення китайської продукції.
Читайте також: Найгірші автомобілі у 2025 році: ніхто не хоче їх купувати
Офіційні дилери європейських брендів програють конкуренцію неофіційним імпортерам, які пропонують автомобілі тих самих марок, але китайського виробництва за нижчими цінами завдяки пільговому режиму оподаткування електротранспорту.