Перевищення швидкості на українських дорогах залишається однією з найчастіших причин аварій, проте не всі штрафи, які виписує патрульна поліція, є безперечними.
Виявляється, існує чимало юридичних і технічних моментів, які можуть поставити під сумнів законність таких постанов.
Основним засобом фіксації швидкісних порушень у руках поліцейських є лазерний радар TruCam. Цей прилад вважається досить точним, проте має суворі правила експлуатації, повідомляє портал mmr.net.ua.
Наприклад, використовувати TruCam у дощ, сніг чи туман заборонено, оскільки лазерний промінь може спотворюватися краплями чи сніжинками. Внаслідок цього вимір може бути некоректним, що є підставою для оскарження штрафу в суді.
Ще один критичний момент – спосіб встановлення пристрою. За інструкцією, поліцейський не має права тримати TruCam в руках. Він повинен бути закріплений на штативі або нерухомому службовому автомобілі.
Якщо фіксація здійснюється з машини, що знаходиться в русі, дані про швидкість будуть недійсними, адже прилад враховує також рух патрульного автомобіля.
Також водіям слід звертати увагу на дистанцію, на якій проводився вимір. Надмірна відстань може значно знижувати точність приладу.
У таких випадках водій може вимагати показати йому на екрані TruCam не тільки фіксовану швидкість, але й відстань до транспортного засобу. Якщо ці показники викликають сумніви, їх слід зафіксувати.
У разі зупинення та вручення постанови, юристи радять не поспішати з підписанням документів. Краще зафіксувати на відео погодні умови, розташування патрульної машини та положення радара. Такі записи можуть стати ключовими доказами під час судового розгляду.