Якщо ви наважились придбати вживаний автомобіль, варто бути готовим до різного роду несподіванок щодо його технічного стану. Гірше за все — отримати машину з проблемним двигуном.
При цьому важливо виявити несправність на ранній стадії, оскільки зволікання з ремонтом стане вам в копійочку.
Досвідчений моторист Василь, що працює з автомобілями на одному з київских сервісів вже 9 років, розповів виданню “Твоя МАШИНА“, як виявити проблеми з мотором по кольору вихлопних газів.
Що робити, якщо вихлоп раптом став кольоровим?
Нормальний, здоровий двигун не має «яскравого» вихлопу. Якщо авто не «ламається» і все працює як треба, на холостих обертах з вихлопної труби зазвичай не йде нічого, або якщо й йде — то прозорі гази, які миттєво зникають у повітрі. Але от коли вихлоп набирає колір — це вже тривожний сигнал.
Голубий чи сизий дим — проблема з маслом?
Помітили голубуватий чи сизий дим? Це на 90% може бути пов’язано з тим, що масло потрапляє в камеру згоряння. Особливо помітно це, коли підвищуєте обороти двигуна, а вихлоп «починає диміти» більш помітно.
Якщо ще й капають краплі масла, то тут явно щось не так. Підтвердити це можна навіть простим способом — піднести аркуш паперу до труби: якщо на ньому залишаються жирні плями — однозначно масло десь не там, де треба.
Білий дим — не завжди катастрофа
І ось тут багато хто лякається. Білий дим з труби дійсно виглядає страшно, але часто це не привід для паніки. Якщо машина постояла тривалий час, а ви тільки починаєте рух, це абсолютно нормальне явище — конденсат, що накопичився у вихлопній системі, виходить на вулицю.
Тому не бійтеся, якщо на холодному двигуні на перших метрах з’являється білий дим.
Але якщо він не зникає навіть після прогріву, то це вже проблема. Ймовірно, що прокладка головки блоку циліндрів дає збій, і антифриз потрапляє в камеру згоряння. Тут вже без сервісу не обійтися — і чим швидше, тим краще.
Чорний дим – неполадки з паливом або запалюванням
Тепер про чорний дим. Це вже тривожний дзвіночок, що може свідчити про проблеми з паливною системою. Форсунки можуть бути забиті, або просто суміш пального занадто багата.
Буває, що датчики не справляються і машина отримує забагато пального. Якщо двигун погано заводиться на холодну, а ще й працює на високих обертах, цей дим стає ще більш «помітним».
Що робити, якщо побачили незвичайний вихлоп?
Не панікуйте відразу. Якщо ви виявили, що з труби йде дим, навіть кольоровий, це не завжди означає «смертельний вирок» для двигуна. Просто у разі сумнівів варто звернутися до спеціаліста для точнішої діагностики.
Багато проблем можна виправити з мінімальними витратами. Але є й такі, коли візит до сервісу допоможе вам зекономити купу грошей і не зв’язатися з проблемною покупкою.
Нагадаємо, нещодавно ми писали про те, на яких обертах двигун самоочищається від вуглецевих відкладень. Експепрти радять їздити в такому діапазоні кожні 100 км, щоб не мати проблем з мотором.