Новини Конотоп

У Конотопі художник Єгор Авдєєнко створив мурал до 135-річчя коледжу

У травні на одному з корпусів Класичного коледжу СумДУ з’явився мурал. Його розмір сягає 180 квадратних метрів. Композиція складається з елементів, що формують освітній простір закладу і є нагадуванням про понад столітню історію коледжу, який цьогоріч відзначає свій 135-річний ювілей. Над стінописом протягом двох тижнів працював сумський художник Єгор АВДЄЄНКО. На фінальному етапі створення муралу коледжани поцікавилися у митця про особливості створення монументального мистецтва в міському просторі та безпосередньо про роботу над нашим проєктом.

Єгоре, розкажіть трішки про себе…

–  Вітаю. Я родом із міста Суми. Закінчив Сумське вище училище мистецтв та культури ім. Д.С. Бортнянського за спеціальністю “образотворче та декоративно-прикладне мистецтво”. Після навчання працював у різних напрямах — від аерографії та оформлення інтер’єрів до розпису храмів. Саме храмові розписи стали поштовхом до глибшого зацікавлення монументальним мистецтвом, зокрема муралами. Паралельно розвиваюся як живописець: працюю у змішаних техніках, поєднуючи фактурність, реалізм і символізм. Найближчі мені теми — урбаністика, технічна естетика та філософські образи.

У Конотопі художник Єгор Авдєєнко створив мурал до 135-річчя коледжу

Чи давно займаєтеся створенням муралів? На скільки складною є ця робота порівняно з іншими видами живопису?

– Муралами займаюся з 2012 року. Це напрям, який вимагає не лише художнього мислення, а й витривалості, технічної підготовки та вміння адаптувати композицію до великого фасаду. Порівняно з роботою на полотні — процес складніший, але водночас значно масштабніший за впливом: ти працюєш не просто з формою, а з міським простором і глядачем.

Скільки часу пішло на написання муралу на стіні коледжу? Хто вам допомагав у його створенні?

– Робота над муралом тривала близько 14 днів. Я реалізовував цей проєкт разом із другом — членом Національної спілки художників України Олександром Заступом. У підготовці допомагали адміністрація коледжу та технічна команда, яка надала та змонтувала риштування. Найбільшим викликом стало гармонійне компонування зображення з урахуванням великої кількості вікон на фасаді. Тож на опрацювання ескізу пішло чимало часу: було створено безліч варіантів, щоб уникнути неестетичного розміщення фігур між вікнами або їх обрізання.

Які ще публічні мистецькі проєкти ви створювали раніше? Яка їхня тематика? В яких містах України?

– Створив понад 20 муралів у Сумах та області на різні теми — від історичних постатей до патріотичних, символічних і декоративних композицій. Часто працював над оформленням фасадів навчальних закладів, культурних установ та підприємств.

У Конотопі художник Єгор Авдєєнко створив мурал до 135-річчя коледжу

Розкажіть про техніку виконання муралу, які фарби використовуєте?

– Використовую високоякісні фасадні фарби, стійкі до ультрафіолету та атмосферних впливів. Велику увагу приділяю підготовці основи: обов’язково використовую ґрунтовку для кращої адгезії. У роботі застосовую різні інструменти — краскопульти, пензлі, валики, а також аерозольні балончики для окремих ефектів.

Чи впливають погодні умови на мурал? Скільки взагалі “живе” мурал?

– Погода, температура, вологість дуже впливає як на роботу, так і на фарбу, тому весь час був змушений підлаштовуватись. Якість поверхні, матеріалів і нанесення безпосередньо впливає на довговічність зображення. Зараз я використовую матеріали з гарантією кольору до 10 років. Вважаю хорошою практикою періодичне оновлення муралу — це набагато легше, ніж повністю створювати новий, і дозволяє підтримувати його естетичний вигляд.

Яку реакцію ви вже отримали від студентів та викладачів, які спостерігають за процесом роботи?

– Реакція була дуже теплою. Хоча, працюючи на висоті, не завжди вдається спілкуватися з перехожими, багато хто зупинявся, цікавився, фотографувався та дякував. Завжди приємно бачити живий відгук.

Розшифруйте символіку елементів муралу на коледжі

– Мурал поєднує образи студентів, елементи електронних схем, шестерні, геодезичні прилади, спортивну символіку та сучасний залізничний транспорт. Ці елементи відображають напрями підготовки у коледжі. Композиція уособлює молодь, знання, інженерну точність та прагнення до розвитку — усе те, що формує освітній простір закладу.

У Конотопі художник Єгор Авдєєнко створив мурал до 135-річчя коледжу

Чи пов’язує вас щось із коледжем чи Конотопом?

– Це вже моя друга реалізована робота у Конотопі. У 2018 році я створив мурал на фасаді краєзнавчого музею ім. О.М. Лазаревського — зображення історика стало частиною культурного обличчя міста.

Яку роль, на вашу думку, відіграє публічне мистецтво у формуванні культурного середовища навчального закладу?

– Публічне мистецтво — це не просто прикраса, а спосіб формування ідентичності закладу. Воно оживлює простір, створює середовище, в якому хочеться розвиватися, і є джерелом натхнення для студентів та викладачів.

Що для вас особисто означає ця робота?

– Цей мурал для мене — більше, ніж черговий проєкт. Це можливість залишити слід у місті, зробити внесок у формування його візуальної культури, підтримати молодь. Хотілося, щоб ця робота не лише прикрашала фасад, а й нагадувала про силу знань, співпраці та постійного розвитку.

У Конотопі художник Єгор Авдєєнко створив мурал до 135-річчя коледжу

Варто зазначити, що ініціаторами появи муралу на стінах коледжу були саме студенти Класичного фахового коледжу СумДУ. Ідея виникла на початку грудня 2024 року. А вже за півроку вона була втілена в життя завдяки підтримці студентської ініціативи директоркою коледжу Тетяною Гребеник.

У Конотопі художник Єгор Авдєєнко створив мурал до 135-річчя коледжу

Інше в категорії

Завантажити ще Завантаження...No more posts.