Проблеми з запуском автомобіля найчастіше змушують водія одразу підозрювати акумулятор або стартер.
Проте експерти порталу ampercar.com наголошують: іноді джерелом неприємностей стає не сам акумулятор, а забруднені або окислені клеми, які перешкоджають подачі струму. Цей, здавалося б, дрібний елемент може паралізувати весь автомобіль.
Якщо авто раптово відмовляється запускатися, світло на панелі блимає або пригасає, а електроніка поводиться нестабільно — не поспішайте з купівлею нового акумулятора.
Спершу зазирніть під капот. Білий або зеленуватий наліт на клемах — пряме свідчення корозії. Вона заважає контакту й перешкоджає нормальному струмопостачанню.
Серед типових симптомів:
- слабкий або відсутній контакт при запуску;
- іскри під час підключення проводів;
- відключення електроніки після короткої роботи двигуна.
Очистити клеми можна власноруч, без спеціальних інструментів. Знадобиться:
- сода харчова;
- вода;
- стара зубна щітка або щітка з жорсткою щетиною;
- ганчірка;
- захисні рукавички;
- гайковий ключ.
Послідовність дій:
1. Вимкніть двигун і зніміть мінусову клему (чорну), потім плюсову (червону).
2. Приготуйте пасту з води та соди, нанесіть її на клеми.
3. Після 5 хвилин обережно очистіть наліт щіткою.
4. Витріть насухо, за потреби нанесіть технічного вазеліну для захисту.
5. Під’єднати назад у зворотному порядку — спочатку плюс, потім мінус.
Корозія клем може призвести не лише до проблем із запуском, а й до перепадів напруги, що шкодять бортовій електроніці. Також ускладнюється робота генератора і швидше зношується акумулятор. Регулярна профілактика — найкращий спосіб уникнути раптових поломок.
Рекомендується перевіряти клеми хоча б двічі на рік: перед зимою та влітку. Особливо актуально це для авто, які довго простоюють без руху.
Також після купівлі вживаного авто не зайвим буде одразу перевірити стан клем — це проста дія, яка може вберегти від великих витрат.