Багато автомобілістів часто стикаються з ситуацією надмірної витрати оливи.
Зазвичай виробники допускають витрату оливи на рівні 0,5-1 л на 1000 кілометрів залежно від умов експлуатації, але на практиці доливати лубрикант у двигун не потрібно, якщо немає жодних технічних проблем.
Раптове підвищення витрати оливи може бути наслідком серйозної несправності, усунення якої потребує проведення капітального ремонту. Однак іноді позбутися від масложора можна не вдаючись до таких серйозних і дорогих маніпуляцій.
Досвідчений механік виділив низку основних причин масложора. Серед них – протікання оливи, вугілля оливи в циліндрах, а також низька якість мастила.
Течі масла
Огляньте фільтр, прокладки, сальники та ущільнювачі, можливо, десь потрібне підтягування або заміна. Особливу увагу слід приділити місцям з’єднань магістралей турбокомпресора, а також стикам голівки блока і блока циліндрів.
Потрапляння масла в циліндри
Нерідко масложор відбувається через витік масла в циліндр через залягання поршневих кілець. Можливо, тут допоможе розкоксовка за допомогою спеціальних промивок, але лише за умови, що серйозних пошкоджень не виявлено.
В іншому разі без ремонту не обійтися. Також мало може потрапляти в циліндри через задубілі маслоз’ємні ковпачки. Їх заміна допоможе вирішити проблему.
Крім того варто перевірити систему вентиляції картера. Забитий клапан або масловіддільник можуть провокувати потрапляння оливи в циліндри. Ще однією потенційною причиною може бути знос ущільнень ротора турбокомпресора. Тут доведеться витратитися на ремонт.
Якість і в’язкість оливи
Якщо ви помітили підвищену витрату оливи через 3 000 – 4 000 кілометрів після заміни мастила, то, найімовірніше, йдеться про використання неякісного мастила, що втратило свої властивості.
Також масложор може з’являтися через використання занадто густого мастила, яке посилює закоксовку.