За словами експерта, реальну загрозу “шахеди” можуть становити для літаків, які знаходяться на землі.
“Шахеди” не є загрозою для цивільної авіації, адже можуть літати на висоті до 3 кілометрів, в той час, як літаки Boeing чи Airbus піднімаються на висоту 10 кілометрів. Про це заявив авіаційний експерт Богдан Долінце в ефірі “Київ24”.
“Ми маємо розуміти, що для літаків у повітрі “шахеди”, як правило, жодної загрози не становлять, адже максимальна висота їхнього польоту обмежується трьома кілометрами, тобто реальну загрозу вони становлять тільки для літаків на землі та відповідної аеропортової інфраструктури”, – зауважив він.
За словами експерта, якщо говорити про економічну доцільність, то тут потрібно вивчати питання, а також розуміти те, наскільки авіакомпанії та пасажири готові літати в таких умовах.
“Але, тим не менш, маємо розуміти, що в принципі на сьогодні Україна, напевно, єдина країна у світі, яка має повну заборону на повітряні перевезення. Попри те, що є ряд країн, таких як Сирія, Афганістан, Ємен, Іран, Ірак, Північна Корея, Лівія і Судан, де так само є заборона на польоти, але є невеликі частини повітряного простору, які відкриті і в принципі вони в такому режимі функціонують в цих країнах десятками років”, – пояснив Долінце.
Можливість відкриття аеропортів під час війни в Україні – що відомо
Як повідомляв УНІАН, Міністерство розвитку громад та територій презентувало дорожню карту з відкриття повітряного простору України під час воєнного стану. Зокрема до обговорення цього питання долучилися представники українських аеропортів “Бориспіль” та “Львів” імені Данила Галицького.
Також повідомлялось, що літакам “Нової пошти” дозволили здійснювати польоти до Києва та Львова. Право надали з 1 листопада 2024 року на необмежений термін. Таким чином Supernova Airlines отримала права на експлуатацію повітряних ліній Львів – Прага та Київ – Прага з частотою 7 рейсів впродовж тижня для того, щоб виконувати регулярні міжнародні повітряні перевезення.