Існує професія, яка об’єднує медицину, психологію і педагогіку. Це дефектологія.
З травня 2024 року з метою розширення та підвищення якості соціальних послуг у КУ «ОМЦКРДІ» введено нову посаду вчитель – дефектолог, який проводить корекційно-розвиткові заняття з вихованцями центру, що мають інтелектуальні порушення, затримку психічного, психомоторного і сенсорного розвитку, дітьми з розладами аутичного спектра, з синдромом Дауна тощо.
Вчитель-дефектолог Рогальська Таїсія проводить глибоке та всебічне обстеження особливостей розвитку кожної дитини, веде роботу, спрямовану на компенсацію та корекцію недоліків розвитку дітей; займається розвитком основних психічних процесів (сприйняття, увага, пам’ять, мислення), навичок спілкування та мовної діяльності дітей.
Співпрацює педагог і з батьками вихованців, проводить з ними консультації, де вони вчаться необхідних прийомів навчання та виховання дітей, а найголовніше завдання педагога – це допомогти дитині з особливими потребами соціалізуватися, навчитися жити зі своєю особливістю, зрозуміти та прийняти себе.
Під час надання корекційно-розвиткових занять дефектолог використовує різні методи корекції пізнавальної діяльності. Значне місце займає розвиток сенсорних здібностей, оскільки сенсорне виховання є основою пізнання світу, першою сходинкою якого є чуттєвий досвід.
Педагог розвиває відчуття та сприймання дітей, формує уявлення про зовнішні властивості предметів: їх форму, колір, розмір, положення у просторі, що становить фундамент розумового розвитку дитини. Щоб сенсорний розвиток відбувався повноцінно, необхідне цілеспрямоване сенсорне виховання.
Рогальська Таїса вчить дітей розглядати, слухати, обстежувати на дотик, тобто формувати в неї перцептивні дії. Разом з вчителем-дефектологом за допомогою дидактичних, сюжетних, рухливих ігор, яскравих наочних матеріалів та інформаційно-комп’ютерних технологій діти з особливими потребами пізнають навколишній світ, вчаться адаптуватися в просторі.