Фото: Укрзалізниця ICC Ukraine закликала Кабмін знизити тарифи на вантажні перевезення
Укрзалізниця має можливість знизити тариф на вантажні перевезення, а не підвищувати його, зазначили в ICC Ukraine.
Український національний комітет Міжнародної торговельної палати (ICC Ukraine) закликав Кабінет міністрів переглянути рішення про можливе підвищення залізничних вантажних тарифів. Про це йдеться у листі організації до прем’єр-міністра Дениса Шмигаля.
Зазначається, що у серпні 2021 – січні 2022 років монопольні тарифи для вантажів були збільшені у 2,4 раза до рівня на початок 2021 року. Для порівняння: у Канаді тарифи на вантажні залізничні перевезення за період з 1988 по 2021 рік зросли сумарно на +43%, а в США на 72%.
В ICC Ukraine наголошують, що підвищення залізничних вантажних тарифів матиме вкрай негативний вплив на промисловість, знизить конкурентоспроможність української продукції на світових ринках та експортні надходження. “Залізничний транспорт є ключовим для забезпечення стабільності поставок сировини та продукції на внутрішньому ринку, а також для експортної діяльності підприємств. Зростання вартості перевезень не тільки ускладнить відновлення економіки, а й може призвести до закриття підприємств, що наражає на небезпеку тисячі робочих місць”, – заявили в організації. Зазначається, що з економічної точки зору, необхідно не підвищувати вартість логістики, а навпаки – знижувати її, щоб стимулювати виробництво.
“Це дозволить залучити більше вантажів на залізницю, зменшити навантаження на автомобільний транспорт і зберегти дорожню інфраструктуру, яка вже зазнала значних руйнувань через війну та переходу частини вантажів з залізниці на дорожні шляхи”, – підкреслили в ICC Ukraine. Там акцентували, що наразі Укрзалізниця має всі можливості не підвищувати тарифи: доходи компанії від вантажних перевезень за перше півріччя 2024 року склали 43 млрд грн, що на 17% більше, ніж за аналогічний період 2023 року. При цьому змінні витрати УЗ складають лише близько чверті її сумарних витрат, тому перевезення додаткової тони будь-якого вантажу приносить компанії значний маржинальний прибуток. В ICC Ukraine вважають, що замість підвищення тарифів, УЗ необхідно сфокусуватися на збільшенні вантажної бази, а також розглянути можливість оптимізації постійних витрат Укрзалізниці.
“Просимо вас поширити знижку у розмірі 30% до встановлених тарифів на експортні перевезення всіх видів вантажів (наразі знижка застосовується для сільськогосподарської продукції – ред.), та поставити задачу УЗ реалізувати масштабні програми оптимізації витрат та збільшення обсягів перевезень, за рахунок чого знизити вантажні залізничні тарифи протягом 2024-2025р на 15-20%, що підтримає відновлення економіки та експорту України та посилить конкурентоспроможність самої Укрзалізниці в порівнянні з автотранспортом”, – резюмували в ICC Ukraine. Нагадаємо, за перше півріччя Укрзалізниця прозвітувала про рекордні обсяги перевезень та про отримання 3,1 млрд грн прибутку. Водночас на кінець року компанія планує збиток у розмірі 2,7 млрд грн, тому планує підвищити тарифи на вантажні перевезення.